Uusi CRM-järjestelmä otettiin käyttöön, näkyvin muutos koskee verkkosivuja

Katriina Nousiainen (oikealla) ja Reetta Heinonkoski Tampereen kauppakamarista sekä Emmi Niemi ja Jussi Heikkonen Columbia Roadin Tampereen toimistosta ovat johtaneet viime marraskuussa alkanutta kauppakamarin CRM-uudistusta.

Tampereen kauppakamari on uusinut koko viime talven kestäneessä projektissa asiakkuuden- ja tapahtumanhallinnan CRM-taustajärjestelmänsä. Uusi Salesforce CRM otettiin käyttöön 16. huhtikuuta.

– Uudistuksen tavoitteena on entistä paremmat ja sujuvammat palvelut jäsenillemme. Uusi CRM tarjoaa nykyaikaisen alustan tiedonjakamiselle ja toisaalta hyvät mahdollisuudet kehittää kauppakamarin palveluja jäsenistön tarpeiden mukaan, sanoo järjestelmäuudistuksen projektipäällikkö Katriina Nousiainen Tampereen kauppakamarista.

Kauppakamarin kumppanina uudistuksessa on ollut digitaaliseen myyntiin erikoistunut konsulttiyhtiö Columbia Road Oy.

Uudistuksessa kauppakamarin tapahtumanhallintajärjestelmä vaihdettiin Lyytiin.

– Verkosto- ja muihin tapahtumiin ilmoittautuminen on Lyytissä helppoa, ja ilmoittautumissivujen, kutsujen ja palautekyselyjen ilme on muuttunut entistä modernimmaksi.

– Uutena ominaisuutena tapahtumiin ilmoittautumisessa on otettu käyttöön osallistujan läsnäolotieto. Reaaliaikaisena se auttaa mitoittamaan tilaisuudet osallistujamäärien mukaan ja tukee näin tavoitettamme toimia vastuullisena tapahtumanjärjestäjänä. Samalla kartutamme tilastotietoa no show -ilmiöstä, Nousiainen kertoo.

Verkkosivujen kehitys jatkuu kevään ajan

Jäsenille ja asiakkaille näkyvin muutos koskee kauppakamarin verkkosivuja. Uudistuneen visuaalisen ilmeen lisäksi tavoitteena on ollut parantaa sisältöjen saavutettavuutta ja käytettävyyttä mobiililaitteilla.

Verkkosivuilla julkaistaan entiseen tapaan tietoa kauppakamarin tapahtumista, palveluista ja koulutuksista sekä vaikuttamisesta ja edunvalvonnasta Pirkanmaalla. Verkkosivuston uudistaminen jatkuu vielä tämän kevään, joten sivustolla voi näkyä hetkellisesti puutteita.

Myöhemmin tänä keväänä julkaistaan myös Tampereen kauppakamarilehden verkkosivujen uudistunut ilme, joka myötäilee kauppakamarin uusia verkkosivuja. Kaikesta entisestä ei tässäkään ole luovuttu, vaan esimerkiksi paperilehdestä tutut juttutyypit (pääkirjoitus, artikkelit, Näin sen näen, Myynti ja markkinointi, Laki ja talous) säilyvät uudistuneenkin verkkolehden sivuilla.

Ensi syksynä otetaan käyttöön uusi alusta näköislehden lukemiseen. Tästä tiedotetaan erikseen.

Päivityksiä ilmeeseen ja ominaisuuksiin on tulossa myös Kamarin uutiset -uutiskirjeeseen sekä koulutus- ja sähköpostimarkkinointiin.

– Tervetuloa tutustumaan uudistuneisiin verkkosivuihimme ja käyttämään palveluitamme. Odotamme innolla käyttäjäpalautettanne, Katriina Nousiainen sanoo.

Lue myös Katriinan Nousiaisen järjestelmäuudistusta koskeva pääkirjoitus.