Rekrytorit palaavat: tuunaa työnantajakuvaasi vaikka ämpäreillä!

Työnhaun ja koulutuksen suurtapahtuma Rekrytori–Koulutori palaa ensi vuonna tuttuun kolmen tapahtuman rytmiin. Tapahtuman peruspilarit ovat säilyneet entisellään.

Rekrytori lupaa uusia kävijämarkkinoinnin kepposia. Viimeksi Posti sai Koskikeskuksessa 47 hakemusta, kun juontaja Satu Tuomisto jakoi ohjelmalavalla Postin ämpäreitä. Oivallus syntyi tapahtuman tuoksinassa. Tuottaja Mikko Honkala kertoo, että parhaat ideat lähtevät tekoon saman tien.

– Tarkkaan seuraamme työn ja tekijän rajapinnan ilmiöitä. Tutkimusten mukaan rekrytointikanavat pirstaloituvat ja yrityksen pitää olla useassa eri paikassa ja eri tavalla läsnä. Voimme loputtomiin louhia algoritmeilla big dataa, mutta loppujen lopuksi kyse on ihmisten kohtaamisesta ja Moro-tervehdyksestä, jossa se luottamus syntyy, sanoo vastaava tuottaja Mikko Honkala.

Rekrytorin peruspilarit ovat entisellään. Työnhakijoilla on tapahtumiin vapaa pääsy.

– Julkista, vastikkeetonta tukea emme edes halua. Haluamme, että yritys lähtee tapahtumasta hyvä hakemusnippu kainalossa ja saa vastineen osastomaksulle. Haluamme luoda ilmapiirin, jossa arkakin työnhakija uskaltaa kysyä, että mitäs se teidän firma oikein tekee.

Seuraavan eli helmikuun 2022 Rekrytori–Koulutorin firmalista täyttyy jo mukavasti. Kohderyhmänä ovat aktiivit aikuiset ja uutta suuntaa hakevat. Koulutuspuolella on kattava tarjonta ammattioppilaitoksia ja opistoja, jotka tarjoavat tutkinto-, täydennys- ja muuntokoulutusta käden taitajille, esimiehille ja asiantuntijoille.

Rekrytori®–Koulutori on rekisteröity tavaramerkki, jota hallinnoivat Tampereen kauppakamari ja Honkalamedia Oy, joka myös tuottaa tapahtumat. Rekrytorit rahoitetaan yksinomaan messuosastomaksuilla, ilman julkista tukea.

Seuraavat Rekrytori–Koulutorit 9.2., 6.4. ja 14.9.2022.

Lue lisää täältä.