Nato ja MM-kisat

Toimitusjohtaja Antti Eskelinen, Tampereen kauppakamari.

Suuria hetkiä. Päättäväisellä yhteistyöllä Suomea lähdetään viemään kohti Nato- jäsenyyttä. Samaan aikaan jääkiekon MM-kisat ovat käynnistyneet Helsingissä ja Tampereella.

Kansan tuella sekä presidentin ja pääministerin päättäväisellä yhteistyöllä saimme eduskunnasta selvän poliittisen päätöksen, jolla Suomea lähdetään viemään kohti Nato-jäsenyyttä.

Jäsenyysprosessissa tulee varmasti vastaan vielä monta erilaista vaihetta, kun Nato-maissa haetaan sisäpoliittisia irtopisteitä tai yritetään pelastaa omaa poliittista uraa Suomen kustannuksella. Suomen päätös hakea Nato-jäsenyyttä on oikea tässä tilanteessa, vaikka tulevaisuutta on aina vaikea ennustaa.

MM-kisat ovat lähteneet Tampereella vauhdikkaasti liikkeelle, ja väkeä on riittänyt niin Nokia-Arenan katsomoihin kuin kaupungille. Suomen peli on ollut vielä vaihtelevaa ja uudet vahvistukset Dallasista otetaan mielellään mukaan joukkueeseen. Henkilökohtaisesti olisin toivonut turkulaisen Markus Nurmen saavan tilaisuuden näyttää kykynsä ja tuovan nuorta energiaa joukkueeseen.

MM-kisat ovat vauhdikas ja merkittävä avaus Tampereen tapahtumakesään, jossa erilaisia ja eri kohderyhmille suunnattuja tapahtumia riittää. Jos Tampereen tapahtumilta jää vielä aikaa, niin Air Baltic tarjoaa mahtavan reittiverkoston mielenkiintoisiin loma- ja kaupunkikohteisiin eri puolille Eurooppaa – muista käyttää Kotikenttää!

Kannustetaan Suomi voittoon,

Antti Eskelinen