Kohti vuotta 2023

Toimitusjohtaja Antti Eskelinen, Tampereen kauppakamari

Tampereen kauppakamarin syyskokoukselle esiteltiin 17. marraskuuta kauppakamarin strategian tarkistus vuosille 2023-25 sekä kuultiin mielenkiintoinen turvallisuuspoliittinen katsaus.

Nykyinen, vuonna 2019 laadittu strategia vuosille 2020–25 kohtasi heti ensimmäisenä vuotenaan nykyhistorian laajimman pandemian. Nyt taaksepäin katsoessa voimme todeta, että onnistuimme uudistamaan ja digitalisoimaan toimintaamme toimintaympäristön vaatimusten mukaisesti.
On kuitenkin muistettava, että tulevalla strategiakaudellakin on omat haasteensa, muun muassa Euroopassa riehuvan erittäin valitettavan sodan ja sen seuraamusten johdosta.

Syyskokouksessa kuultiin myös turvallisuuspoliittinen kastaus, jossa kenraalimajuri Juha-Pekka Keränen antoi tunnustusta niin Tampereen kauppakamarille esimerkillisestä yhteistyöstä Ilmavoimien kanssa kuin paikallisille yrityksille yleisestä taloudellisesta kestävyydestä ja ahkerasta työstä yleisen turvallisuuden eteen.

Yhteistyö yhteiskunnan erilaisten toimijoiden kesken on ollut aina keskeinen osa Tampereen kauppakamarin toimintaa. Haluamme olla luotettava yhteistyökumppani ja toisaalta yritysten ääni monitasoisessa yhteistyössä yhteiskunnan eri toimijoiden kanssa nyt ja tulevaisuudessa.

Antti Eskelinen
toimitusjohtaja