Uutuuspodcast kertoo tarinoita johtamisesta

Akira Ropo (vas.) ja Timo Uusiprosi isännöivät uutuuspodcastia, jossa käsitellään johtamista ja johtajuutta rennosti ja ihmisläheisesti. Jaksot ovat kuultavissa Spotifyssa.

Johtajat erilaisilla taustoilla pääsevät ääneen Akira Ropon ja Timo Uusiprosin isännöimässä uutuuspodcastissa. Kuuntelijoille luvataan rentoja kahvipöytäkeskusteluja, joissa tunnettujen tamperelaisten yritysten johtajat kertovat uratarinansa.

Johtamista käsittelevä podcast on tekijöidensä pitkäaikainen haave.

– Olin miettinyt podcastin tekemistä kauan, kunnes se tuli sattumalta puheeksi Timon kanssa. Hän kertoi suunnitelleensa samaa, ja huomasimme, että meillä oli sisällöstä samat fiilikset ja ajatukset. Yhteinen sävel löytyi nopeasti, Akira kertoo.

Timo Uusiprosi työskentelee yrityskulttuurin ja johtajuuden kehittäjänä sekä valmentajana. Yhteyspäällikkö Akira Ropo luotsaa Tampereen kauppakamarin suosittua Johtajaverkostoa.

Akira kertoo, että kohtaamiset johtajien kanssa ovat kevyitä ja jutustelevia ikään kuin tavattaisiin kahvilla tai istuttaisiin saunanlauteilla.

– Sarjan johtajat tulevat erilaisista yrityksistä. Oli kiinnostavaa kuulla, minkälaista on olla johtaja ulkomaisessa omistuksessa olevassa yrityksessä, kansainvälisessä suuryrityksessä, perheyrityksessä ja startupista kovan kasvuloikan tehneessä yrityksessä. Yksi jaksoista käsittelee poliittista johtajuutta, ja äänessä ovat tamperelaisten hyvin tuntemat henkilöt poliittisen kentän eri laidoilta, Akira raottaa sisältöjä.

Kuuntele podcastin johdantojakso Spotifysta.

Lue myös Timo Uusiprosin johtajien coachingia käsittelevä blogi kauppakamarin verkkolehdestä.