Gaala Lasten Hyväksi keräsi lapsipotilaille 12 000 euroa

Gaalahumussa olivat mukana Miss Suomi 2007 finalisti Jasmine Järvinen (vasemmalla), Miss Suomi 2023 finalisti Sofia Singh, Miss Suomi 2020 Viivi Aaltonen, Miss Suomi 2023 Paula Joukanen, yrittäjä, gaalan vetäjä Jenni Ahola sekä Miss Suomi 2023 2. perintöprinsessa Maisa Alatalo.

Lokakuussa järjestetty Gaala Lasten Hyväksi keräsi 12 000 euroa Tampereen yliopistollisen sairaalan lapsipotilaille. Gaaloja on järjestetty 17 vuoden ajan, ja niiden yhteenlaskettu tuotto TAYSin lastenosastolle on 145 000 euroa.

Hyväntekeväisyystapahtuma Gaala Lasten Hyväksi järjestettiin Mallitoimisto Promodelin Jenni Aholan organisoimana kolmen vuoden tauon jälkeen. Viihteellisestä tapahtumasta saadut lahjoitukset ohjataan Tampereen Lastenklinikan Tuki ry:n kautta Tampereen yliopistollisen sairaalaan veri- ja syöpätauteja sairastavien lasten osastolle.

Tällä kertaa gaalassa lapsipotilaiden hyväksi kerättiin 12 000 euroa. Vuosien mittaan gaaloilla on kerätty TAYSin lastenosastolle yhteensä 145 000 euroa.

Gaala Lasten Hyväksi on Pirkanmaan merkittävin hyväntekeväisyyteen varoja keräävä tapahtuma.

– Muodin alalla toimivien yrittäjien ja muiden gaalalippuja ostavien yrityksien tahdonvoimaa yhteiseen hyvään on mitattu 17 vuoden ajan upein tuloksin, Jenni Ahola iloitsee.

Hotelli Tornissa pidetyn gaalan pääohjelmana nähtiin muotishow, jossa muotialan toimijat esittelivät syksyn ja talven mallistojaan. Ensimmäistä kertaa hyväntekeväisyystapahtuman historiassa gaalaa pystyi seuraamaan myös livestriimin kautta.

Tampereen kauppakamari ja kauppakamarilehti ovat tukeneet gaalan toteuttamista useiden vuosien ajan.