Asiakkaat sen kertoivat: vientiasiakirjojen palvelu on huippua

Tampereen kauppakamarin asiakirjatiimissä palvelevat Reetta Heinonkoski (oikealla), Eveliina Ruonela-Vähätalo ja Sinikka-Susanne Pesonen.

Tänä syksynä tehty kysely kertoo, että asiakkaat arvostavat Tampereen kauppakamarin palvelua vientiasiakirjoja koskevissa asioissa. Asiointi kauppakamarin kanssa saa arvosanan 4,85 asteikolla 1–5, jolla viisi on korkein arvosana.

Kyselyyn vastasi 60 vientiasiakirjapalvelun asiakasta. Avoimissa vastauksissa kiitetään varsinkin henkilöstön nopeutta, asiantuntemusta, tehokkuutta ja ystävällisyyttä.

Tampereen kauppakamari myöntää EU:n ulkopuolella tarvittavia, Euroopan unionin yleisiä alkuperätodistuksia sekä vahvistaa kauppalaskuja ja muita ulkomaankaupan asiakirjoja. Kauppakamari myöntää myös väliaikaiseen vientiin tarkoitettuja ATA carnet -tulliasiakirjoja.

Tampereen kauppakamarilla on ollut käytössä vuodesta 2013 lähtien sähköinen asiointipalvelu, jolla voi hakea vahvistusta edellä mainituille todistuksille. Asiakaskyselyn vastauksissa sähköistä palvelua kiitettiin helppokäyttöisyydestä ja nopeudesta.

Lisätietoja asiakirjapalveluista tiimiltä ja linkeistä.

www.vientiasiakirjat.fi
www.atacarnet.fi