Asianajotoimisto Lexia kasvaa, saa uusia asiantuntijoita I&O Partnersilta

I&O Partnersin osakkaat Jussi-Pekka Jutila (oik.), Leif Itäinen ja Monica Savander-Elivuo siirtyivät Lexian vahvuuteen. Kimmo Oila (toinen vas.) iloitsee Lexian palvelujen monipuolistumisesta.

Asianajotoimisto Lexia kasvaa kahdeksalla uudella asiantuntijalla, jotka siirtyvät yhtiöön I&O Partnersilta.

Lexian palvelukseen siirtyvät I&O Partnersin osakkaat Leif Itäinen, Jussi-Pekka Jutila ja Monica Savander-Elivuo sekä viisi muuta asiantuntijaa Ida-Maria Seger, Katarina Ljunglin, Kia Kopra, Nella Raiski ja Sini Lilja.

– Uudet osaajat vahvistavat merkittävästi Lexian palvelutarjontaa. Saamme lisää osaamista muun muassa työoikeuteen, julkiseen sektoriin, kilpailutusprosessiin ja insolvenssioikeuteen liittyviin asioihin. Sovimme hyvin yhteen, sanoo Lexian toimitusjohtaja Kimmo Oila.

Velkojille ja velallisyhtiöille tarjottavat insolvenssioikeuden palvelut kattavat vapaaehtoiset restrukturoinnit, yrityssaneeraukset sekä konkurssipesien hoidot ja hallitusten neuvonannon kriisitilanteissa.

– Merkittävä uusi erityisala on perhevarallisuusoikeus, jossa pystymme nyt entistä monipuolisemmin neuvomaan omistajayrittäjiä, perheyrityksiä ja yksityishenkilöitä, I&O Partnersin perustajaosakas Leif Itäinen sanoo.

Lexian hallituksen puheenjohtajan paikalta toimitusjohtajaksi tammikuussa 2024 siirtynyt Kimmo Oila tunnetaan alan uudistajana, jonka johdolla Lexiassa on kehitetty useita legal tech -sovelluksia ja -työkaluja, kuten konkurssirobotti ja kirjanpidon automatisoiva kauppapaikka-alusta. Hän kouluttaa myös Asianajajaliiton jäseniä tekoälyn käytössä.
Yli 25 vuotta eri asianajotoimistojen toimitusjohtajana ja hallituksissa toimineen Oilan mukaan tekoäly muuttaa asianajoalaa nopeasti.

– Sääntöpohjaisessa juristin työssä tekoäly on parhaimmillaan. Yksi juristi pystyy oikeilla työvälineillä tekemään työt, joihin ennen tarvittiin jopa seitsemän ihmistä. Sen sijaan erilaiset vuorovaikutustilanteet, ihmisiin vetoaminen ja ihmisten johtaminen ovat ihmisten työtä jatkossakin.

Kimmo Oila on paitsi juristi myös diplomi-insinööri. Lexiaan hän siirtyi vuonna 2017. Toimistossa on hänen mukaansa rento yrityskulttuuri ja loistava asenne.

– Asiakastyytyväisyytemme on hyvin korkealla tasolla. Meillä näkyy halu jättää asiakkaalle sellainen tunne, että hän tuli palvelluksi ja että hän sai mitä tarvitsi, Oila sanoo.