Tampereen kauppakamari ja HHJ haastavat iloiseen Yritysmaratonviestiin

Suomen suurin yritysten juoksutapahtuma Edenred Yritysmaratonviesti rantautuu tänä keväänä Tampereelle. Tampereen kauppakamari ja Hyväksytty Hallituksen Jäsen HHJ osallistuvat tapahtumaan ja haastavat kaikki pirkanmaalaiset yritykset hauskaan liikuntapäivään hyvän asian puolesta.

Tapahtuman tuotoilla on tuettu vuosien mittaan monipuolisesti lasten liikkumista ja tasavertaisia liikuntamahdollisuuksia. Viime vuonna tapahtuman tuotolla tuettiin muun muassa Olympiapäivää, jossa lapset saivat kokeilla eri lajeja ilmaiseksi Helsingin Olympiastadionilla.

Suomen Olympiakomitean järjestämän tapahtuman koti on ollut tähän asti Helsingin Töölönlahdella. Tänä keväänä tapahtuma tuodaan myös Tampereen Ratinaan. Edenred Yritysmaratonviestiä viedään Helsingissä 17. toukokuuta ja Tampereella 24. toukokuuta.

– Helsingin tapahtumaan on vuosien ajan osallistunut joukkueita eri puolilta Suomea. Uusi tapahtuma Tampereella mahdollistaa entistä vaivattomamman osallistumisen paikallisille yrityksille. Ratinan stadion antaa hyvät puitteet tapahtumalle ja luo myös erinomaiset mahdollisuudet kasvulle tulevaisuudessa. Tampereen joukkueilmoittautuminen on lähtenyt hyvin liikkeelle ja kiinnostusta tapahtumaa kohtaan on. Odotamme innolla, kuinka monta joukkuetta saamme mukaan ensimmäisenä vuonna, kertoo Lauri Ijäs Suomen Olympiakomitealta.

Viestimaratonin ideana on, että yritykset kokoavat 5–10 henkilön joukkueita, jotka taittavat maratonmatkan viestiosuuksina. Oman osuutensa voi kuntonsa mukaan joko juosta, hölkätä tai kävellä.

– Yritysmaratonviestiin osallistui viime vuonna yli 320 joukkuetta ja noin 3000 juoksijaa sekä runsaasti juoksijoiden kannustajia. Yritysmaratonviesti on kuntoilukarnevaali, josta yritykset ottavat kaiken ilon irti. Matkaa taitetaan monenkirjavissa asuissa ja leikkimielellä.

Monelle yritykselle Yritysmaratonviestistä on tullut vuosittainen perinne.

– Monet ovat sanoneet, että tapahtuma tukee hienosti työpaikan yhteisöllisyyttä. Hyvän mielen juoksutapahtumaan voivat osallistua muutkin kuin aktiiviharrastajat ja hyväntekeminen yhdessä lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Yritysmaratonviesti tarjoaa joukkueosallistumisen lisäksi mielenkiintoisia ja vaikuttavia kumppanuusmahdollisuuksia.

Tutustu tapahtumaan täältä.