Hallituspaikka – uusi tapahtuma yrityksille ja hallitusosaajille

Matti Alahuhta, Alexander Bargum ja Kirsi Piha tähyävät tulevaisuuteen Suomen ensimmäisessä yrityksille ja hallitusosaajille suunnatussa tapahtumassa.

Näkökulmia tulevaisuuteen, eri alojen asiantuntemusta ja uutta osaamista hallitustyöskentelyyn. Kaikkea tätä on luvassa yrityksille ja hallitusosaajille kohdennetussa Hallituspaikka 2022 -tapahtumassa ensi helmikuussa.

Hallituspaikka 2022 kokoaa saman katon alle riippumattomia osaajia hallitukseensa etsivät yritykset, hallitusammattilaiset sekä hyvästä hallitustyöstä kiinnostuneet tapahtumavieraat. Ajatuksena on herätellä alan osaajia tapahtuman teeman mukaisesti hallitustyöskentelyn tulevaisuuteen.

– Hallituspaikka-tapahtumaa on pandemian johdosta siirretty muutaman kerran, mutta helmikuussa 2022 uusi kokonaisuus näkee päivänvalon, kertoo tapahtumasta vastaava markkinointi- ja viestintäjohtaja Tanja Järvensivu Tampereen Messut -konsernista.

– Olemme halunneet pitää kiinni siitä, että tässä ensimmäistä kertaa järjestettävässä tapahtumassa ihmiset pääsevät kohtaamaan kasvokkain ja verkostoitumaan. Sen vuoksi emme ole toteuttaneet tapahtumaa verkossa. Tavoitteena on luoda yrityksille ja hallitusammattilaisille antoisa päivä, joka herättää uusia ajatuksia ja antaa vinkkejä parempaan hallitustyöskentelyyn.

Hallituspaikka-tapahtuman ohjausryhmän puheenjohtaja Sami Somero Hallituspartnerit ry:stä muistuttaa hallituksen tärkeimmästä tehtävästä, yrityksen menestyksen varmistamisesta.

– Hallitus tuo toimintaan aitoa lisäarvoa, merkittävää kilpailukykyä ja arvonnousua. Katseen pitää olla koko ajan tulevaisuudessa ja kehitysnäkymissä, minkä vuoksi myös tapahtuman teema on tulevaisuuden hallitustyöskentely.

Katseet tulevaisuudessa

Tapahtuman ohjelmassa on luvassa kolme keynote-puheenvuoroa sekä muita asiantuntijapuheenvuoroja ja case-esimerkkejä.

Yritysjohtaja Matti Alahuhta paneutuu puheenvuorossaan eteenpäin katsovaan hallitustyöhön. Omistajan roolia hallitustyössä avaa hallituksen puheenjohtaja Alexander Bargum Perheyritysten liitosta. Founder Kirsi Piha Purpose Research Institutesta pureutuu muutokseen aiheellaan Hallitustyön ravistelu – Miten menestyä kiihtyvän muutoksen maailmassa? Keynote-puhujat osallistuvat myös Kauppalehden paneelikeskusteluun tulevaisuuden hallitustyöstä.

Tapahtuman verkostoitumisalueella järjestetään hallitusammattilaisia etsivien yritysten ja sponsorointikumppaneiden pitchauksia ja sovittuja tapaamisia.

Klinikkakäytävällä kumppanit tarjoavat nonstopina tietoa hallitustyöskentelystä, omistajuudesta, kansainvälistymisestä, yrityskaupoista, sukupolvenvaihdoksesta, yrityksen elinkaariajattelusta ja vastuullisuudesta.

Tilaisuuden päätteeksi jaetaan Kultainen Nuija -tunnustus toimijalle, joka on kunnostautunut erityisen hyvässä hallitustyöskentelyssä.

Hallituspaikka 2021

• www.hallituspaikka.fi
  • 9.2.2022 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen Tähtiareenalla
  • Teemana tulevaisuuden hallitustyö
  • Tapahtuman järjestää Tampereen Messut Oy kumppaneinaan Hallituspartnerit ry, Tampereen kauppakamari ry, Future Board ry, Perheyritysten liitto ry ja Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -koulutuskokonaisuus.
  • Tapahtumakumppaneina toimivat PricewaterhouseCoopers, Tampereen Seudun Osuuspankki, Eversheds Sutherland ja Admincontrol.
  • Yrityksille on tarjolla erilaisia kumppanuuksia, lisätiedot tanja.jarvensivu@tampereenmessut.fi