Tuemme yritysten kansainvälistymistä – tule mukaan matkalle Japaniin

Reetta Heinonkoski.

Tampereen kauppakamari on pirkanmaalaisten yritysten luotettava kumppani hyvinä ja huonoina aikoina.

Nyt elämme erityisen haastavaa vaihetta maailmankaupan häiriöiden, jakelukanavien ongelmien ja geopoliittisen epävarmuuden vuoksi. Kaikki ne vaikuttavat voimakkaasti yritysten kannattavuuteen.

Kauppakamari vastaa edellä mainittuihin haasteisiin tarjoamalla jäsenilleen ajankohtaista tietoa, koulutuksia ja lakineuvontaa. Haluamme auttaa yrityksiä selviytymään ja löytämään uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

Kuluneena vuotena kauppakamari on pyrkinyt edistämään pirkanmaalaisten yritysten kansainvälistymistä entistä tehokkaammin. Yksi ponnistuksista oli marraskuussa järjestetty Pirkanmaan vientipäivä. Kokosimme tapahtumaan vientipalveluiden tarjoajat sekä ajankohtaisimmat vientiin ja tuontiin liittyvät aiheet, joista yritykset voivat hankkia tietoa ja tukea kansainvälisille markkinoille pyrkiessään.

Tampereen kauppakamarin vaikuttamissuunnitelman mukaisesti olemme painottaneet kansainvälistymispalveluissa lähimarkkinoita sekä USA:ta ja Japania. Jatkamme työtä vuonna 2024 järjestämällä yrityksille yhteisen delegaatiomatkan Japaniin ensi huhtikuussa.

Matkan tavoitteena on helpottaa pirkanmaalaisten yritysten jalkautumista Japanin markkinoille. Japani on vaativa liiketoimintaympäristö, mutta se tarjoaa myös suuria menestymisen mahdollisuuksia. Matkan ohjelmaan on sisällytetty B2B-tapaamisia ja verkostoitumistilaisuuksia paikallisten toimijoiden ja päättäjien kanssa unohtamatta koulutusta Japanin liiketoimintakulttuurista ja tavoista.

Reetta Heinonkoski
toimistopäällikkö