Harri Ojalasta Business Tampereen toimitusjohtaja

Harri Ojala on työskennellyt aikaisemmin urallaan Tampereen kauppakamarissa. Kuva Laura Vanzo.

Harri Ojala on nimitetty elinkeino- ja kehitysyhtiö Business Tampereen toimitusjohtajaksi 1.8.2024 alkaen. Ojala on työskennellyt Business Tampereessa vuodesta 2017 useissa eri johtotehtävissä. Nykyään hän on yhtiön operatiivinen johtaja.

Ennen Business Tampereelle siirtymistään Ojala työskenteli Tampereen kauppakamarissa ja pk-yritysten hallituksissa. Koulutukseltaan Ojala on hallintotieteen maisteri Tampereen yliopistosta ja hänellä on kansainvälisen kaupan alempi korkeakoulututkinto.

– Olemme tyytyväisiä, että yhtiön sisältä löytyi uusi kyvykäs toimitusjohtaja jatkamaan työtä Tampereen kaupunkiseudun hyväksi. Harri Ojala pääsee johtamaan hyvässä vauhdissa olevaa yhtiötä, sanoo Business Tampereen hallituksen puheenjohtaja Timo Mäki-Ullakko.

– On etuoikeus päästä johtamaan elinkeino- ja kehitysyhtiötä kaupunkiseudulla, jonka ottamat edistysaskeleet hakevat vertaistaan Pohjoismaissa. Business Tampereella on käynnissä vaikuttavia projekteja, jotka vahvistavat kehitystä entisestään, Harri Ojala kommentoi tiedotteessa.

Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Harri Airaksinen jatkaa tehtävässään 31.7.2024 asti ja siirtyy Brysseliin Tampereen ja Pirkanmaan EU-edustajaksi ja toimiston johtajaksi 1.9.2024 alkaen.