Yritysapprossa ratkotaan kehittämishaasteita

Brändäystä, yritysjärjestelyjä, bisneksen kansainvälistämistä, asioinnin sujuvuutta, uusasiakashankintaa, pk-yritysten kilpailukyvyn parantamista digitaalisuuden keinoin, verkkokaupan lanseerausta... Tällaisia yritysten kehittämistehtäviä oli tarjolla maaliskuun lopussa liikkeelle ponkaisseessa ensimmäisessä Yritysapprossa.

Yritysappro on suunnattu Tampereen yliopiston kauppatieteilijöille ja Tampereen teknillisen yliopiston tuotantotalouden ja tietojohtamisen opiskelijoille. Mukaan ilmoittautui 62 opiskelijaa ja 14 yritystä. Kehittämistehtäviä saatiin 16. Appropäivänä yritykset ja organisaatiot esittelivät ne opiskelijaryhmille.

– Opiskelijat ja yritykset lähtivät mukaan tosi innostuneina. Yritykset saavat tuoreita näkemyksiä kehittämiseensä. Luovuuteen ja kekseliääseen ideointiin kannustaminen onkin Yritysappron päätavoitteita. Yritysappro verkostoi paitsi opiskelijoita ja yrityksiä, myös eri yliopistojen opiskelijoita, kertoo projektityöntekijä Tiina Ramstedt-Sen Tampereen kauppakamarista.

Approtyö eli ratkaisu esitettyyn tehtävään on 10–20 sivun laajuinen ja kolmen opintopisteen arvioinen selvitys. Sen on oltava valmis huhtikuun loppuun mennessä.

Yritysappron järjestävät kauppatieteilijöiden ainejärjestö Boomi, tuotantotalouden kilta Indecs ja tietojohtajakilta Man@ger sekä Tampereen kauppakamari ja Uuden Tehtaan Demola. Yrityksistä ja organisaatiosta mukana ovat Sponda, Mattersoft, Tampereen kaupunki, Vincit, Tampereen kaupunkiseutu, Intopalo, CGI, EY, Taplause, Oma Säästöpankki, Image Wear, Juvenes-Yhtiöt, OP Tampere sekä KL-Varaosat.

Yritysappro 240

Tästä se lähtee: kauppatieteiden, tuotantotalouden ja tietojohtamisen opiskelijat ampaisivat maaliskuun lopussa Yritysappron rasteille, joilla he kuulivat yritysten esittämät kehittämishaasteet. Kuva Annikaisa Knuutila