Tule rakentamaan tulevaisuuden Tamperetta!

Tampere on vuodesta toiseen Suomen halutuin asuinpaikka ja houkuttelevin matkailukaupunki sekä tuoreen tiedon mukaan myös suosituin opiskelukaupunki. Tampereen kaupunki haluaa säilyttää tämän aseman ja kasvattaa Tampereen tunnettuutta kansainvälisesti.

"Kaupunkimme vahvuus on yhdessä tekeminen, ja kutsunkin kaikki mukaan rakentamaan tulevaisuuden Tampereen tarinaa. Huomisen Tampere haluaa olla entistäkin enemmän asukkaidensa näköinen", kertoo pormestari Anna-Kaisa Ikonen.

Tampereen tarinan kirkastamiseksi ja sitä kautta tavoitteen saavuttamiseksi kaupunki on käynnistänyt sekä strategia- että brändityön. Kaupunki haastaa kaikki tamperelaiset ja Tamperetta rakastavat ihmiset rakentamaan ja levittämään kanssaan Tampereen tarinaa.

Mistä sujuva arki koostuu? Millaiset asiat luovat yrittäjäystävällisen kulttuurin? Mistä piirteistä koostuu vireä ja vetovoimainen kaupunki?

Näkemyksiä tulevaisuuden Tampereesta kerätään juuri avattujen tampereenkasvot.fi-kyselysivuston sekä Tampereen Raati -mobiilisovelluksen avulla. Näkemysten keräämiseen käytetään kyselyitä, joissa on kolme osa-aluetta: arki ja yhteisöllisyys, osaaminen ja yrittäjyys sekä elämykset ja ilmapiiri.

VK-40-Tampere-päivä
Kyselyihin voi vastata tampereenkasvot.fi-sivustolla ja Tampereen Raati -osallistumissovelluksessa sekä paperilomakkeilla Lielahtikeskuksessa, Koilliskeskuksessa, Hervannan kirjastossa, Kaukajärven kirjastossa, Kuuselan ja Tammelan lähitoreilla, kumppanuustalo Arttelissa ja palvelupiste Frenckellissä.

Kaikki kyselyt ovat avoinna 18.6. asti. Maksuttoman Tampereen Raati -mobiilisovelluksen voi ladata omaan puhelimeen sovelluskaupasta ja se toimii Android-, iOs- ja Windows-puhelimissa. Jatkossa Tampereen Raadissa voi vastata myös erilaisiin kaupunkikehittämistä koskeviin kysymyksiin.

Näin uutta Tamperetta rakennetaan

Tampereen brändityön tavoite on kirkastaa Tampereen tarinaa - selkeää alueen todellisiin vahvuuksiin pohjautuvaa yhteistä viestiä, joka vie Tampereen kartalle myös kansanvälisesti. Brändityötä tehdään vuoden 2017 aikana laajassa yhteistyössä, ja tavoitteena on kirjoittaa koko Tampereen ja kaikkien tamperelaisten yhteinen tarina.

Tampereen kaupungin strategia on kuvaus tulevaisuuden tärkeimmistä painotuksista ja tavoitteista. Strategia sisältää keskeiset viestit Tampereen kehittämiselle ja on perusta koko kaupungin johtamiselle. Kesäkuussa aloittava uusi valtuusto hyväksyy strategian vuoden 2017 lopulla. Uudesta strategiasta tehdään nykyistä tiiviimpi ja tulevaisuuteen suuntautuneempi. Kaupunkistrategia ja brändityö kulkevat käsi kädessä ja perustuvat samoihin vahvuuksiin ja tulevaisuuden tavoitteisiin.

Kysely avautuu tästä linkistä