Tampereen kauppakamarilehti

YRITYKSET KERTOVAT

Kansainvälistä osaamista suomalaisella sydämellä Tampereen Holiday Inn -hotellissa

Julkaistu 13.09.2017
Holiday Inn Tampere - Central Station täytti 1.9. kaksi vuotta. Tampereen-hotelli pääsi vastikään kärkisijoille koko hotelliketjun asiakastyytyväisyyttä ja henkilöstön ongelmanratkaisutaitoja arvioivassa mittauksessa.

Maailman tunnetuimpiin hotelliketjuihin kuuluva Holiday Inn juhli itsekin elokuussa 65-vuotista taivaltaan. Hotellialan pioneerinakin tunnettu ketju syntyi 1952, kun Kemmons Wilson perusti ensimmäisen Holiday Inn -hotellin Memphisiin. Holiday Inn -hotelliperheeseen kuuluu maailman laajuisesti yli 3500 hotellia. Holiday Inn Tampere - Central Station avattiin kaupungin keskustaan 1.9.2015.

Holiday Inn -ketjun pohjoisimmalla edustajalla on vahva kesä takanaan. Menestyksen takana on ammattitaitoinen ja yhteen hitsautunut tiimi, joka on valloittanut paikan aivan InterContinental Hotels Groupin (IHG) hotelliperheen kärkisijoille asiakastyytyväisyyden mittauksessa Euroopassa. Vastikään hotelli nappasi ykköspaikan 2017 toisen kvartaalin parhaana ongelmanratkaisijana lähes 400 Euroopan IHG hotellin joukossa.
Hit tre central gallery
Tampereen Holiday Inn -hotellia nyt kaksi vuotta luotsanneet - alan konkari ja Tampereella monille tuttu - hotellinjohtaja Timo Haapanen sekä hotellipäällikkö Tomi Mönkkönen ovat saaneet oman tiiminsä loistamaan asiakkaiden pulmatilanteiden ratkaisemisessa. Haasteita parivaljakolla onkin riittänyt, johtuen erilaisista remonteista, jotka ovat olleet käynnissä samassa kiinteistössä sekä nyt myös Posteljooninpuistossa.

”Hotelliasiakas toivoo aina ennen kaikkea mutkatonta ja ongelmatonta vierailua. Joskus ongelmia kuitenkin syntyy, jolloin koetellaan hotellin taitoa selvittää pulmatilanne asiakasta tyydyttävällä tavalla”, kertoo hotellinjohtaja Timo Haapanen. ”Usein hotellivieraat eivät edes kerro ongelmista suoraan hotellin henkilökunnalle. Tällöin asiakaspalvelijan pitää osata tunnistaa pienistä signaaleista mahdollinen ongelma sekä saada hänet myös kertomaan asiastaan”, jatkaa Haapanen.

Päivittäistä työtä suoraan asiakkaiden parissa ohjaava hotellipäällikkö Tomi Mönkkönen perustaa hotellin onnistumisen vahvaan tiimityöhön ja yhteishenkeen. ”Hyvään ongelmanratkaisutaitoon liittyy asiakkaan kuunteleminen, empaattisuus, kyky erottaa olennainen, vankka itseluottamus sekä aito välittäminen. Hotellin henkilökunta harjoittelee säännöllisesti ongelmanratkaisua koulutuksen ja siihen soveltuvien työkalujen avulla”, toteaa Mönkkönen.

Lisätietoja tästä linkistä Holiday Inn Tampere - Central Station, Rautatienkatu 21, 33100 Tampere