Tampereen kauppakamarilehti

TAMPEREEN KAUPPAKAMARILEHTI

Myyntijohtajaverkostosta tunneälyä johtamiseen

Julkaistu 10.05.2017
Keväällä 2017 järjestetty Tunneäly myyntityössä –koulutus sai osallistujilta paljon positiivista palautetta. Koulutuksen suosio ja aiheen ajankohtaisuus käynnistivät idean myyntijohtajaverkostosta ja sen tarpeellisuudesta.

Tampereen kauppakamari on kahden vuoden ajan tarjonnut pirkanmaalaisille johtajille oman osaamisen kehittämiseen ja verkostoitumiseen tarkoitettuja vertaisfoorumeja. Syksyllä 2017 käynnistyvä myyntijohtajaverkosto on tarkoitettu myynnin esimiehille jotka haluavat kehittää perinteisten osaamisten lisäksi muun muassa johtajan tunnetaitojaan. Verkoston keskeisiä teemoja ovat myyntijohtajan vuorovaikutustaidot ja johtamistyyli, johtamisen psykologia ja tuloksenteko paineen alla, sisäinen johtajuus, johtaja on media ja Social Selling.

”Maailma on muuttunut paljon viimeisen parin vuoden aikana ja tämä asettaa myyntijohtajille aivan uudenlaisia paineita ja vaatimuksia pärjätä muuttuneessa tilanteessa. Mitä monimutkaisemmaksi maailma menee, sitä suurempi merkitys tunnetaidoilla on myynnin johtamisessa. Tänä päivänä ei johdeta vain tiimejä vaan henkilöitä”, yksi myyntijohtajaverkoston perustajista Adeptus Partners Oy:n toimitusjohtaja Mikko Parikka kertoo.

Parikan mukaan tämän päivän myyntijohtajat ovat monen uuden asian ja kysymyksen äärellä. Noihin kysymyksiin myyntijohtajaverkosto antaa hyödyllisiä työkaluja.

”Miten minä johdan myyjiäni maailmassa, jossa asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut? Kun maailma muuttuu, muutunko minäkin? Miten minä suhtaudun uudenlaiseen tekemiseen, esimerkiksi Social Sellingiin? Nämä kysymykset ovat ajankohtaisia, sillä myös myyntijohtajien on haluttava kehittyä ja päivittää osaamistaan vuoteen 2017. Perinteisillä 2000-luvun taidoilla ei enää pitkälle pötkitä”, Parikka täsmentää.

Uudessa valmennuskokonaisuudessa on mukana myynnin johtamisen eturivin valmentajat ja kokonaisuus on käytännönläheinen paketti tämän päivän myynnin johtamisen vaatimista tunne- ja tietotaidoista. Verkostomainen ja ehdottomaan luottamukseen perustuva toimintamalli oppimisympäristöineen mahdollistaa parhaan tietämyksen ja kokemuksen jakamisen osallistujien kesken.

”Omien kokemusten jakaminen ja toiselta oppiminen ovat tämän päivän vahvimpia trendejä. Meillä on monipuolinen yritysrakenne Pirkanmaalla ja uskoisin, että saamme kerättyä tähän verkostoon dream teamin, josta ei voi jäädä pois. Tästä verkostosta kuullaan vielä myöhemmin tarinoita!”, yksi myyntijohtajaverkoston starttaajista, Tampereen kauppakamarin yhteyspäällikkö Akira Ropo visioi.

Kuka sitten voi lähteä mukaan verkostoon?

”Tittelillä ei ole väliä. Keskiössä ovat itsetuntemus, muutosjohtamisen psykologia sekä uudet tiedot ja taidot”, Parikka summaa.

Lue lisää tunnetaitojen merkityksestä myyntijohtajan työssä #KamariKouluttaa-blogista.

C-QUzu XYAYSuJb.jpg large







Kuvassa: Akira Ropo Tampereen kauppakamarista sekä Arttu Kotakorpi ja Mikko Parikka Adeptus Partners Oy:sta ideoimassa myyntijohtajaverkostoa.

Myyntijohtajaverkosto:

Ohjelman kesto on 12 kuukautta, tapaamisia on joka toinen kuukausi ja tapaamisten välissä vaihdetaan kuulumisia webinaaritapaamisissa. Verkoston valmentajat ovat tunnettuja, kokeneita myynnin ja markkinoinnin osaajia.

Myyntijohtajaverkoston osallistumismaksu on jäsenyrityksille 1950 € + alv sisältäen vuoden mittaisen valmennusohjelman: johdon kommunikaatiovalmiudet –arvioinnin, kuusi tapaamista tarjoiluineen, viisi verkkotapaamista, kokeneet valmentajat ja fasilitaattorin sekä koko ohjelman kattavan tuen. Normaalihinta on 2450 € + alv.

Lue lisää myyntijohtavaverkostosta ja ilmoittaudu mukaan!